TOP 10

TOP 10 potravin, které obsahují vitamín E

Vitamín E je v tucích rozpustný vitamín, na rozdíl od vitamínu C, který je rozpustný ve vodě. Tento vitamín je velmi důležitý antioxidant, díky kterému je vaše tělo zdravé. Mezi příznaky nedostatku vitamínu E patří ztráta svalové koordinace, poruchy vidění a řeči. Problémy s nedostatkem vitamínu E mají nejčastěji malé děti či lidé, které mají potíže s absorpcí tuků, což je typické pro osoby se zánětlivým onemocněním střev.

Proč je důležité doplňovat vitamín E?

  • zlepšuje kvalitu vlasů a kůže
  • hlídá hladinu cholesterolu v krvi
  • ovlivňuje hormonální změny
  •  zlepšuje vidění

Doporučená denní dávka vitamínu E je 27 mg za den.

Top 10 potravin obsahující vitamín E:

  • Mandle: 30g = 7,3 mg (27% denní dávky)
  • Špenát: 1 svazek= 6,9 mg (26% denní dávky)
  • Sladké brambory: 1 lžíce= 4,2 mg (15% denní dávky)
  • Avokádo: 1 kus= 2,7 mg (10% denní dávky)
  • Pšeničné klíčky: 30g= 4,2 mg (15% denní dávky)
  • Slunečnicová semínka: 2 lžíce= 4,2 mg (15% denní dávky)
  • Palmový olej: 1 lžíce= 2,2 mg (11% denní dávky)
  • Máslová dýně: 1 šálek= 2 mg (7% denní dávky)
  • Pstruh: 100g= 2 mg (7% denní dávky)
  • Olivový olej: 1 lžíce= 2 mg (7% denní dávky)

Nezapomínejte na vitamín E

Vyberte si ze seznamu některé potraviny a s jejich pomocí doplňujte vitamín E do vašeho těla. Pokud budete dbát na pravidelný přísun vitamínu E, vaše kůže a vlasy budou zdravější a krásnější. Vitamín E je silný antioxidant, který chrání vaše vlasy před vnějším poškozením. Podporuje krevní oběh a tím i růst vlasů, posiluje také stěny kapilár. Zlepšuje vlhkost pokožky a její pružnost.

Zdravotní výhody

Pravidelný přísun vitamínu E pomáhá snižovat příznaky menstruace. Snižuje výskyt bolestivých křečí, pocitu úzkosti a chutě na sladké. Vitamín E je velmi důležitý pro vaše oči. Pomáhá snižovat riziko vzniku makulární degenerace, která často přichází s věkem a je příčinou slepoty. K tomu, aby byly vaše oči zdravé byste měli pravidelně dbát na přísun vitamínu C, beta karotenu a zinku.

Zdroj

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Daniela

Optimistka, milovnice zdravého stravování, obdivovatelka přírody, umění a literatury.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button