TOP 10

TOP 10 potravin, které do vašeho těla dodají magnesium

Magnesium, hořčík, je nezbytný pro zdravý a plnohodnotný život. Ve vašem těle se podílí na více než 300 biochemických procesech. Bohužel mnoho osob trpí nedostatkem hořčíku a nepřipouští si příznaky, které sebou nedostatek magnesia přináší. Podívejte se s námi na seznam 10 potravin, které do vašeho těla hořčík dodají a preventivně vás chrání před nedostatkem hořčíku v těle. 

Hořčík je důležitý pro:

  • správné fungování nervové soustavy
  • regulaci cukru v krvi
  • uvolnění neurotransmiterů
  • regulaci krevního tlaku
  • energetický metabolismus
  • výrobu antioxidačního glutathionu

Nedostatek hořčíku

Nedostatek hořčíku sebou nese mnoho příznaků. Jde například o hormonální nerovnováhu, PMS, diabetes 2. typu, osteoporózu, zácpu, pocity napětí, migrénu, úzkost, depresi či chronickou únavu. Zvyšte příjem hořčíku ve vaší stravě nebo v krajních případech sáhněte po doplňcích stravy.

Příčiny nedostatku hořčíku

Mezi hlavní příčiny nedostatku hořčíku v těle patří: konzumace méně než 3 porcí zeleniny denně, nadměrná spotřeba alkoholu, strava s vysokým obsahem sacharidů a kyseliny fytové, užívání léků na předpis, například antibiotika a diuretika, špatná trávicí absorpce.

Zvyšte příjem hořčíku

Nákup potravin od regionálních zemědělců či z biofarem je pro vás skvělou volbou. Organicky pěstovaná zelenina a ovoce totiž může mít vyšší obsah hořčíku než zelenina dovážená. Půda v konvenčních farmách neobsahuje tolik hořčíku, jelikož nenechávají půdu zregenerovat a odpočinout. Vysokou hodnotu hořčíku má zelená listová zelenina, která obsahuje také chlorofyl. Ten je známý jako životní krev.

Top 10 potravin:

Denní příjem u mužů by měl být 400 miligramů, u žen 310 miligramů hořčíku denně.

Špenát – 1 šálek: 157 miligramů (40% DD)
Mangold- 1 šálek: 154 miligramů (38% DD)
Dýňová semínka – 1/8 šálku: 92 miligramů (23% DD)
Jogurt nebo kefír – 1 šálek: 50 miligramů (13% DD)
Mandle – 30 gramů: 80 miligramů (20% DD)
Černá fazole – ½ šálku: 60 miligramů (15% DD)
Avokádo – 1 kus: 58 miligramů (15% DD)
Fíky – ½ šálku: 50 miligramů (13% DD)
Tmavá čokoláda – 1 čtvereček: 95 miligramů (24% DD)
Banán – 1 kus: 32 miligramů (8% DD)

Další potraviny, které mají také vysoký obsah hořčíku: losos, koriandr, kešu, kozí sýr a artyčoky.

Hořčík a organismus

Hořčík ocení všichni, kteří se stresují a stres je často v životě provází. Lidské tělo během stresového vypětí spotřebovává více hořčíku. Během vypjatých období či dlouhodobém stresu byste si měli hořčík pravidelně dopřávat. Je skvělým pomocníkem při bolestech hlavy, které zmírňuje, ale preventivně jim také předchází. Bolesti hlavy totiž mohou být způsobeny i nedostatkem hořčíku v těle.

Při sportování

Hořčík je důležitým při tvorbě energie, na jejichž vytváření se podílí. Potřebujeme ho při jakémkoliv tělesném výkonu. Zvláště sportovci a vytížení lidé by měli hladinu hořčíku pravidelně doplňovat, jelikož má na svaly také relaxační vliv a předchází vzniku křečí. Kromě toho má hořčík pozitivní vliv na lidské srdce a strava s obsahem hořčíku je prevencí vzniku vysokého krevního tlaku, srdeční arytmie a dochází k rozšiřování cév, navíc reguluje hladinu cholesterolu v krvi.

Hořčík a trávení

Jeho vliv se týká i činnosti trávicího traktu a vašich střev. Pečuje totiž o správný průchod natrávené potravy vaším trávicím traktem a je skvělou prevencí zácpy. Na dostatečný přísun hořčíku ve stravě by měli dbát také diabetici. Hořčík se podílí na regulaci energie, kterou získáváme z cukrů, a podílí se na metabolickém působení inzulínu. Chrání diabetiky před mnohými komplikacemi, jež jsou s onemocněním spojeny, a před dalším rozvojem cukrovky.

Zdroj

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Daniela

Optimistka, milovnice zdravého stravování, obdivovatelka přírody, umění a literatury.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button