Léčba

VIDEO: Cvičení, které vám uleví od bolesti při zánětu sedacího nervu

Profilový obrázek
Napsáno od Karla Líbalová

Lidé trápící ischiasem, tedy zánětem sedacího nervu, procházejí obrovskou bolestí. Neexistuje způsob, kterým by se dala bolest popsat a dokonce i léčba musí být velmi specifická, aby člověku ulevila a vyléčila jeho nemoc.

Ischias vyžaduje fyzickou terapii, která má za cíl zmírnit bolest, spolu se speciálními léky. Bohužel terapie bývají pro pacienty často velmi obtížné, frustrující a bolestivé. My vám ale přinášíme tipy na cviky, které dokážou zmírnit bolest. Samozřejmě, že byste se před tím měli o tomto cvičení poradit se svým ošetřujícím lékařem, nejlépe fyzioterapeutem. Pokud vám cvičení bude dovoleno a vy ho budete praktikovat pravidelně, dojde ke zlepšení zdravotního stavu a úlevě od bolesti. Vyzkoušejte sami.

Cvičení začíná v sedě na podložce, s nataženýma nohama před sebou a rovnými zády. S nádechem pokrčte pravou nohu, přitáhněte co nejblíže k tělu a držte po dobu 10 sekund. Ten samý cvik opakujte i na druhou stranu.

V dalším kroku si lehněte na záda a pokrčte nohy v kolenou. S nádechem zvedněte chodidla nad podložku, nechte pokrčené nohy v kolenou. Postačí asi 15 cm. S výdechem vraťte. Cvik opakujte ještě 5 krát po třech sériích.

V dalším cviku zůstaňte ležet na podložce, nohy však natáhněte. S nádechem přitáhněte nohu k tělu. Můžete si pomoci rukama pro co největší protažení. V pozici vydržte 10 sekund. Cvik opakujte i na druhou nohu.

Poslední cvik začíná v sedě, s nohami nataženými a rovnými zády. S nádechem se vytáhneme ke stropu a s výdechem se snažíme dotknout rukami chodidel. Pokud nám to nejde, netaháme přes bolest. Postačí, když si ruce položíte alespoň na kolena, nebo lýtka.

Cvičení jsou velmi jednoduchá a zvládne je každý začátečník. Nebojte se proto a cvičení cvičte pravidelně, zabere vám pouhou minutu. Cvičte ho každý den, třeba i několikrát a uvidíte, že bolest zad vás bude postupně opouštět.

Zdroj

O autorovi

Profilový obrázek

Karla Líbalová

Zanechte komentář