PrevenceZdraví

Zažívací potíže – jak jim předcházet?

Nedostatek vlákniny a fermentované potraviny v naší stravě v kombinaci s nadměrným užíváním antibiotik jsou hlavními důvody, proč se u nás objevují zažívací potíže. Pro celkové zdraví našeho organismu je důležitá rovnováha užitečných bakterií v našem střevním traktu. Ty totiž pomáhají v boji proti toxinům v těle. V případě nepřítomnosti bakterií v těle, dochází k hromadění toxinů a ty pak mohou způsobovat vážné zdravotní potíže – záněty v různých částech těla, špatné metabolické funkce, únava a dokonce úzkost či deprese.

Jak docílit správné rovnováhy střevní mikroflóry

Probiotika

Jsou to užitečné bakterie, které jsou v přírodní formě obsažené v jogurtech či zelenině. Můžete je též zakoupit ve formě kapslí či prášku v lékárnách.

Prebiotika

Jsou to stravitelné složky potravy, které podporují růst zdravých mikroorganismů ve střevech. Jsou bohaté na vlákninu a živiny nezbytné pro regulaci mikroorganismů.  Mezi prebiotické potraviny patří například artyčoky, cibule, chřest, mrkev, pórek nebo česnek.

Přírodní doplňky

Pokud probatika a prebiotika nestačí, je potřeba využít další přírodní doplňky – oregano, grapefruity, semínka, olivový olej. To vše může pomoci vyčistit váš trávicí trakt.

Nevhodné potraviny

Potraviny bohaté na cukr a mouku podporují množení nevhodných bakterií. Chcete – li omezit jejich množení, omezte konzumaci těchto potravin.

Zdroj

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button