Zdraví

Zažívací potíže, překyselení a nadýmání, jsou způsobeny těmito 3 nezdravými návyky

Každý jistě zažil nepříjemný pocit při trávení či střevní potíže. Pokud si myslíte, že být po jídle nafouklý, zpomalený a ospalý, je naprosto normální, tak se mýlíte. Ať už jíte zdravě či nezdravě, tyto běžné stravovací návyky, které považujeme za správné, jsou právě těmi, které způsobují tyto nepříjemné komplikace. Pojďme se tedy společně podívat na to, co děláme špatně.

Vysoký příjem bílkovin a škrobu v jednom jídle

Kdo nemá rád hamburger a hranolky, nebo steak s bramborem? Tyto kombinace jsou sice velmi chutné, ale ideální k tomu, abyste se cítili ospalí a unavení. Kombinace rýže, brambor, těstovin s rybou, vejcem, kuřecím a hovězím masem, není tou ideální.

K poruchám trávení dochází proto, že škrob se přemění na jednoduchý cukr rychleji než bílkovina. Tělo vyžaduje více času na trávení bílkovin, zatímco škrob prochází z žaludku do střev příliš rychle. Ale pokud jsou bílkoviny spolu se škrobem v žaludku, škrob vychází až po dlouhé době spolu s bílkovinou. A zde nastává ten problém. V průběhu trávení bílkovin škrob začíná kvasit. To má za následek nepříjemné pocity v žaludku a říhání.

Řešení:

Při jídle jezte nejdříve bílkovinné potraviny a až na to potraviny se škrobem. Malé množství škrobu s bílkovinou nevadí, ovšem mějte na paměti, že tuto kombinaci byste neměli jíst ve velkém množství. Pokud ale spolu s nimi budete konzumovat i čerstvou zeleninu, zažívací potíže by se neměly dostavit.

Pití studené vody během jídla

Voda, kterou pijete během jídla, by měla být vždy při pokojové teplotě nebo teplejší. Studená voda totiž stahuje cévy a snižuje schopnost těla trávit potravinu a vstřebávat živiny v něm obsažené. Ta také zpevňuje tuky v potravinách a dělá je obtížněji stravitelné. Kromě toho bude tělo produkovat velké množství energie k tomu, aby přijatou studenou vodu ohřálo na normální teplotu. Tělo tak bude unavenější.

Řešení

Obyvatelé Japonska pijí před jídlem horkou vodu s citrónem nebo zelený čaj. Toto pití jim umožní připravit tělo na porce trávení. Vynechte tedy ledovou vodu a pijte vodu minimálně při pokojové teplotě.

Velké množství nápojů během jídla

To, že byste během dne měli vypít velké množství tekutin pro udržení hydratace, ví každý. Co ale mnozí z nás netuší je, že přijímat velké množství tekutiny by se nemělo spolu s jídlem. Během jídla pijte pouze malé doušky, díky kterým se nebudete cítit nafouknutí.

Když se potravina dostává do žaludku, kyselina chlorovodíková se začíná uvolňovat ze stěn žaludku. Tato kyselina je velice důležitá pro proces trávení. Jak už název napovídá, je velmi kyselá a díky tomu rozkládá velké kusy potravin na malé živiny. Tím, že budete pít příliš mnoho vody během jídla, se kyselina velmi zředí a její účinnosti nebude taková.

Řešení:

Velké množství vody by se mělo pít buď před nebo po jídle. Během jídla pijte jen malé množství vody. Odstraňte tyto neduhy ze svého života a uvidíte, že trávení bude o dost příjemnější.

Zdroj

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button