JídloPrevence

Zde je důvod, proč byste neměli jíst instantní polévky

Tento pokrm se stal pro mnohé rychlou záchranou ve chvíli, kdy se nestíhají plnohodnotně najíst a díky jeho rychle přípravě je oblíbený také jako pokrm na cesty. Konzumují ho studenti na kolejích, dospěláci v presu, někdy dokonce i malé děti.

Víte, o čem je řeč? O instantních polévkách, které výrazně ovlivňují naše zdraví. Instantní polévky jsou velmi populární, jelikož jsou připraveny během několika minut, jsou levné a celkem chutné. Jedna miska polévky však může obsahovat 800 až 1000 mg sodíku, což vede k nadýmání a udržování tekutin v těle.

Co najdete v instantní polévce?

polévkyPravděpodobně nikdo nečeká od takových druhů polévek velké množství vitaminů a minerálních látek. Podívali jste se už někdy na složení takové polévky? Nutričně jsou instantní polévky velice nevyrovnané, obsahují vysoký obsah soli, látek na zvýraznění chuti (zejména glutamátu a dalších aditiv) a jsou velice chudé na bílkoviny, vitamíny a minerální látky. Je to tedy strava, která nijak nepřispívá našemu zdraví a jen nás nasytí přemrštěnou chutí a levnou cenou.

Čtěte obaly

Všem doporučujeme číst obaly na každém výrobku, který kupujete v obchodě. Je důležité, abyste věděli, co vaše strava obsahuje a jaké zbytečnosti konzumujeme. V instantních polévkách najdete seznam nejméně 20 složek, které jsou do polévky přidávány. Nezdá se vám to zvláštní? Kromě pšeničné mouky, palmového oleje a velkého množství aromat, nechybí ani regulátory kyselosti, zahušťovadla, chuťové látky a další přidané látky, které podporují chuť. Ve 100 g výrobku je hodnota kolem 2000 kj, 8 g bílkovin, 60 g sacharidů a 20 g tuků, takové jsou přibližné hodnoty.

Jezte bez éček

Víte, co daná E na etiketách znamenají. V instantních polévkách jich najdete celou řadu, například: barviva, jakými je karamel, antioxidanty, emulgátory, regulátory kyselosti, zahušťovadla, kypřicí látky, protispékavé látky a látky na zvýraznění chuti a vůně.

Stárnete rychleji

Vědci tvrdí, že potraviny bohaté na cukry, tuky a soli urychlují proces stárnutí a poškozují buňky. Tento druh potravin je stresující pro organismus a doslova způsobuje fyzické stárnutí, které podněcuje zánětlivé procesy v těle.

polévkyPodobné vlivy na tělo mají i jiné potraviny s velkým množstvím soli, například polotovary, pizzy, pečivo, apod. Instantní polévky byste měli konzumovat pouze výjimečně, například jako nouzovou záchranu při táboření.

Kdo by se měl vyhnout instantním polévkám?

Polévky obsahují vysoký podíl soli, proto by se jim měli vyhnout lidé s vysokým krevním tlakem, chronickým onemocněním ledvin, cukrovkou, senioři a lidé ve středním věku. Ti by měli množství zkonzumovaného sodíku snížit na 1 500 mg za den.

Chcete vypadat mladší?

Pokud chcete dbát o své tělo, jíst zdravě a zároveň si udržovat mladý vzhled, nedoporučujeme vám konzumovat instantní polévky, které vám nesplní ani jedno ze zmíněných přání. Pokud se potřebujete rychle najíst, připravte si raději kuskus se zeleninou nebo celozrnné pečivo.

Večer místo instantní polévky vyndáte kuskus, který stejně jako polévku pouze zalijete vodou, přidáte koření, pár kousků zeleniny nebo masa a máte hotovo. Na instantní polévky můžete zapomenout. Naučte se používat zdravé potraviny, které můžete připravit stejně rychle jako polévku z pytlíku.

Zdravé instantní polévky

Místo nezdravých polévek, plných éček a nezdravých látek, si můžete uvařit i zdravé instantní polévky, které obsahují luštěniny a sušenou zeleninu. V dnešní době lze zakoupit hrachovou polévku s mořskými řasami, bezlepkovou polévku s cizrnou, kvasnicovou polévku s rajčaty a kokosem nebo čočkou. Nemusíte se již stravovat podivnými instantními polévkami, které vašemu tělu jen ubližují.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button