PrevenceZdraví

Zdravotní výhody, které vám přináší vitamín E

Potraviny obsahující vitamín E jsou pro vás zázrakem. Vitamín E je totiž antioxidant, který zabraňuje poškození volnými radikály a přirozeně zpomaluje stárnutí. Tento vitamín sebou však přináší mnoho dalších výhod. Patří mezi vitamíny, které jsou rozpustné v tucích a je nezbytný pro správnou funkci mnoha orgánů, enzymových a neurologických procesů.

Proč je tak důležité vitamín E konzumovat?

Pokud si budete pravidelně dopřávat potraviny, které vitamín E obsahují, zajistíte si skvělou prevenci ochrany před kardiovaskulárními onemocněními, které jsou pro váš život velkým rizikem. Vitamín E se nachází pouze v potravinách rostlinného původu, v některých olejích, ořeších, obilí, ovoci či v pšeničných klíčkách. Můžete ho konzumovat i jako doplněk stravy, ale proč volit tuto variantu, když ho můžete konzumovat přirozeně ve vašem jídelníčku.

Zdravotní výhody

A jaké jsou tedy všechny výhody spojené s pravidelným užíváním vitamínu E?

Cholesterol a zdraví kardiovaskulárního systému

Cholesterol je přirozeně se vyskytující látka, která je produkována v játrech a kterou tělo potřebuje pro správnou funkci buněk, nervů a hormonů. Pokud je hladina cholesterolu v normálním stavu, je vyvážená. Pokud cholesterol oxiduje, stává se nebezpečným. Podle studií izomery vitamínu E slouží jako ochranný antioxidant, který bojuje proti oxidaci cholesterolu. Je proto velmi vhodným bojovníkem proti poškození volnými radikály v těle, což vede k oxidaci cholesterolu. Izomery vitamínu E pozitivně ovlivňují kardiovaskulární zdraví. Zpomalují progresi aterosklerózy a kornatění tepen.

Bojuje proti volným radikálům

Vitamín E bojuje proti volným radikálům v těle a pečuje o zdraví vašich buněk. Snižuje riziko vzniku srdečních onemocnění a rakoviny. Vitamín E má silné antioxidační účinky, které snižují poškození těla volnými radikály, bojuje i proti vzniku zánětu a zpomaluje stárnutí buněk. Pravidelné užívání vitamínu E, nejlépe ve stravě, zvyšuje imunitu a chrání vás proti mnoha onemocněním.

Péče o pleť a vlasy

Vitamín E je součástí mnoha krémů a velmi prospívá vaší pleti. Posiluje stěny kapilár, zlepšuje vlhkost a pružnost pokožky a působí jako přírodní anti-aging lék, který působí zevnitř organismu. Podle studií vitamín E snižuje vznik zánětu ve vašem těle i v pokožce. Pomáhá udržovat zdravou a mladistvou pleť. Chrání pokožku před ultrafialovými paprsky ze slunečního záření a chrání proti vzniku rakoviny kůže. Pomáhá zmírnit příznaky akné a bojuje proti ekzému. Vzhledem k tomu, že je vitamín E silným antioxidantem, pomáhá snižovat škody, které napáchalo vnější prostředí na vaše vlasy. Podporuje také oběh krve v pokožce hlavy. Vitamín E ve formě oleje aplikujte na vlasy, aby lépe udržely vlhkost a byly lesklé a zdravé či jej konzumujte v potravě.

Hormonální změny a příznaky PMS

Vitamín E hraje klíčovou roli při vyrovnávání vašeho endokrinního a nervového systému, přirozeně se totiž snaží o vyvážení hormonální rovnováhy. Příznaky hormonální nerovnováhy mohou zahrnovat PMS, přibývání na váze, alergie, infekce močových cest, změny na pokožce, pocit úzkosti a únavy. Vezmete-li si vitamín E jako doplněk stravy tři dny a dva dny po menstruaci, můžete tímto způsobem pomoci ke snížení bolestivých křečí, pocitu úzkosti a změny chutí, které PMS doprovázejí. Pomáhá vám i snížit množství ztracené krve a reguluje přirozeně menstruační cyklus.

Zdraví očí 

Vitamín E pomáhá snižovat riziko vzniku makulární degenerace, která je častou příčinou slepoty. Aby byly účinky opravdu takové, měl by být vitamín E konzumován s vitamínem C, beta-karotenem a zinkem.

Zdroje vitamínu E:

Doporučená denní dávka vitamínu E je 15 mg na den.

Slunečnicová semínka: 1 šálek – 33,41 miligramů (220% DD)
Mandle: 1 šálek – 32.98 miligramů (218% DD)
Lískové oříšky: 1 šálek – 20,29 miligramů (133% DD)
Pšeničných klíčků: 1 šálek – 18 mg (120% DD)
Mango: 1 celé syrové – 3,02 miligramů (20% DD)
Avokádo: 1 celé – 2,68 miligramů (18% DD)
Vlašské ořechy: 1 šálek  – 2,64 miligramů (17% DD)
Brokolice: 1 šálek vařené – 2,4 miligramu (12% DD)
Špenát: ½ šálku vařeného nebo 2 šálky nevařeného – 1,9 miligramů (10% DD)
Kiwi: 1 střední – 1,1 mg (6% DD)
Rajče: 1 syrové – 0,7 miligramů (4% DD)

Zdroj

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Daniela

Optimistka, milovnice zdravého stravování, obdivovatelka přírody, umění a literatury.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button