Léčba Prevence

Zdravotní výhody višňového džusu vás ohromí

Víte, co se stane, pokud budete pít každý den alespoň půl sklenice višňového džusu? Za posledních 40 let se stále více potýkáme s onemocněním zvané dna, kterým trpí miliony lidí po celém světě. Skvělým pomocníkem pro boj s dnou se pro vás stávají třešně. Věděli jste, že tyto malé nádherné a výborně chutnající plody vám mohou pomoci?

Dopřejte si višně každý den

Pokud vás trápí dna, dopřejte si denně alespoň několik višní. Popíjet můžete višňový džus, jíst višně čerstvé, sušené či kompotované. Všechny formy jsou pro vás prospěšné. Višně zmírňují toto bolestivé zánětlivé onemocnění a částečně nahrazují protizánětlivé léky. Zároveň je višňový džus skvělou prevencí proti dně. Konzumovat by jej měli zvláště lidí, kteří k onemocnění dnou mají přirozené predispozice.

cherry-4130_1280

Co je to dna?

Dna je běžným typem artritidy. K tomuto onemocnění dochází, pokud se velké množství kyseliny močové začne usazovat ve tkáních. Kyselina močová je produktem metabolismu, látek označovaných jako puriny. Organismus lidí trpících dnou neprodukuje dostatečné množství trávicího enzymu urikázy, který oxiduje relativně nerozpustnou kyselinu močovou. V důsledku toho dochází k hromadění kyseliny močové v krvi a tkáních, kde nakonec krystalizuje. Tyto krystalky mají ostré hrany pronikají do kloubů.

Příznaky dny

Obvyklým příznakem je prudká bolest. Následně dochází k zánětu postiženého kloubu a k jeho začervenání, otoku a vzniku extrémní citlivosti na dotek. Vznik dny úzce souvisí s výživou. Obezita a nesprávná výživa zvyšuje riziko vzniku dny. Souvisí především se zvýšeným příjmem alkoholu a masa.

Jak na dnu?

Pokud trpíte touto nemocí, dopřávejte si hojně  třešně, třešňovou šťávu a jahody. Prospěšná je pro vás syrová zelenina (kromě, špenátu, rajčat, okurek a hrachu) a ovoce, zvlášť při záchvatu dny. Vyhýbejte se masu, pijte kvalitní vodu, nepijte alkohol, jelikož ten zvyšuje tvorbu kyseliny močové.  Do jídelníčku zařaďte semena a ořechy, nejezte smažená jídla a vyhněte se energeticky náročným potravinám, jakými je například pečivo. Omezte také příjem kofeinu, fazolí, čočky, vajec, drůbežího masa a kvasnicových výrobků.

Dna by měla určovat váš jídelníček a vy byste v žádném případě neměli tuto nemoc ignorovat, ale naprosto se ji přizpůsobit.

Zdroj

Zanechte komentář