PrevencePřírodní léčbaRady a tipy

5 znamení, že jste více vyčerpaní, než si uvědomujete

Snad každý ví, jaké to je, probudit se po probdělé noci a cítit se naprosto unavení. Příčiny nejsou tak zjevné, proto jsme se jim rozhodli věnovat dnešní článek.

Trocha únavy je běžnou součástí téměř každého dne a přirozeně se vyskytuje asi 45 – 60 minut po jídle. Vaše tělo totiž přesouvá energii na trávení jídla. Není to však jediná situace, kdy k únavě dochází. Je to také po náročném dni v práci nebo po vysilujícím tréninku.

I když je pocit vyčerpání výsledkem některých z výše uvedených scénářů, existují i další příznaky únavy, které nemusí být tak viditelné. Ne vždy jsou snadno rozpoznatelné, a proto ohrožují naše zdraví. Pokud únava nějak významně zasahuje do vašeho života, nechte se raději zkontrolovat lékařem.

Jak se projevuje únava, která nemusí souviset jen s nedostatkem spánku?

1. Během dne snadno usnete

Pokud usínáte při sledování televize nebo ještě hůře, např. při řízení auta, je čas to změnit. Naznačuje to fakt, že v noci nespíte dostatečně hluboko. Chcete-li problém efektivně vyřešit, snažte se spát osm hodin za noc. Když spíte dostatečně a stále máte tyto příznaky, poraďte se se svým lékařem, viníkem je třeba i spánková apnoe.

2. Cítíte se bolaví

Napjaté svaly a únava? To je rudá stopka! Když vaše tělo prochází energetickou krizí, svaly se zablokují ve zkrácené poloze. A svaly jsou jako pomyslná pružina a vyžadují více energie k protažení oproti kontrakci. To je jeden z důvodů, proč se po cvičení napnou.

Kombinace napjatých svalů a únavy kolikrát značí, že vaše tělo nevytvářelo potřebnou energii. Chcete-li zmírnit bolest, zkuste si dopřát koupel v teplé lázni s Epsomskou solí a levandulovým olejem. Jděte brzo spát.

3. Slabá bystrost mozku

Váš střevní mikrobiom, který někteří odborníci nazývají druhým mozkem, možná mluví za vás. Pravděpodobně za tím stojí zpracované potraviny, antibiotika, cukr a chemické látky.

V boji proti tomu se doporučuje pre a probiotická strava – jídla bohatá na inulin jsou skvělými prebiotickými zdroji, např. chřest, mrkev a pórek, zatímco fermentovaná jídla jako zelí, kimči a nakládaná zelenina jsou zase probiotické potraviny na dobíjení lidských baterek.

4. Máte hlad

Dost často za tím stojí nadledviny, které tělu pomáhají vyrovnávat se se stresem a únavou. Málo spánku také vyvolává pocit, že musíte do těla dostat energii v podobě jídla, nejčastěji cukru.

5. Nekontrolovatelná chuť na sladké

Máte chuť na koblihu nebo koláček? Zkuste se cukrům vyhnout, raději si dopřejte šálek lékořicového čaje. Také plynatost, nadýmání, průjem či zácpa a dokonce i ucpání nosu mimo alergii nebo nachlazení může značit nadměrný růst candidy v podobě kvasinek – další vysavač energie.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Štítky

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Back to top button