JídloPrevence

Vlašské ořechy jsou nutričně bohatou pochoutkou, která vám sníží cholesterol

Patří mezi nejstarší konzumované potraviny, které jsou nejen velice chutné, ale také velmi zdravé. Jádro vlašského ořechu až nápadně připomíná lidský mozek, což je zajímavé, neboť jádra vlašských ořechů podporují fungování mozku.

walnuts-552975_960_720Jejich zvláštností je, že mají největší obsah omega – 3 tuků ze všech ořechů. Kromě jiných pozitivních účinků omega-3, napomáhají snižovat hladinu triglyceridů a zmírňovat tvorbu plaku. Pouhých 80 g vlašských ořechů denně postačí ke snížení „zlého“ cholesterolu v krvi o 16%. Dalším úžasným jevem je, že až 70% plodu tvoří velice kvalitní, nutričně cenné a zdraví prospěšné nenasycené tuky, zhruba 18% kvalitní bílkoviny a 3% sacharidy. Vlašské ořechy jsou také bohatým zdrojem vitaminů E, B1, B6, kyseliny listové a často deficitního hořčíku a zinku.

Skvělá svačinka pro děti

Několik studií prokázalo vyšší soustředěnost a snížení problémového chování u dětí školou povinných, pokud se jim dostávají omega – 3. Ty jsou samozřejmě také v rybách, k jejichž nošení do školy ke svačině děti těžko donutíme. Proto jsou vlašské ořechy dobrým tipem na školní svačinu.

seeds-700045_960_720

Další efekt vlašských ořechů je, že mohou být dobrým nástrojem k získání a udržení optimální hmotnosti. Konkrétně snědení několika ořechů před jídlem snižuje pocit hladu a může člověka přimět ke konzumaci menších porcí. Vlašské ořechy pomáhají zmírňovat hlad a zároveň mají vysokou výživovou hodnotu. To znamená, že člověk přijímá celou řadu nutričních látek na relativně malé procento denních kalorií.

Účinky na mozek

Vysoký obsah minerálů, bílkovin, vlákniny, vápníku, hořčíku, fosforu, draslíku a manganu má zásadní význam pro růst, reprodukci, hojení ran, mozkové funkce a dobře fungující metabolismus cukrů, inzulinu a cholesterolu. Vitamíny B6 a B3 jsou nezbytné pro správné fungování mozku a celé nervové soustavy. Vitamín B5 je zase nepostradatelný pro tvorbu hormonů a má výrazné protistresové účinky.

Sběr a skladování

Sbíráme hlavně ořechy, které spadnou samy od sebe, neboť jsou správně vyzrálé. Vyloupané ořechy skladujme na suchém a tmavém místě v pevně uzavřené dóze. Před skladováním je nutné nechat ořechy vysušit, nejlépe na sítech na dobře větraném místě. V bytě sušíme ořechy na plechu položeném na topení, což trvá asi 6 týdnů. Usušené je možné uchovávat v mrazáku, nebo je zavařit.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button