HubnutíJídloKrásaMinerály

Chrom: není jen o štíhlé siluetě

Chrom se řadí mezi minerály, jenž můžete nalézt v potravinách, ale současně i v přírodě. Budeme se nyní zabývat jeho formou k užitku pro lidské zdraví.

Lze jej také užívat jako doplněk, tam se nachází ve složitějších podobách, kde jsou k němu přidávány i další látky. Složité názvosloví nehraje ústřední roli a řekněme si jen o těchto dvou nejznámějších – chlorid a citrát chromitý.

Proč bychom měli užívat právě chrom?

Chrom slouží v podstatě jako doplněk stravy k hubnutí, ale zvládne také správně hospodařit s hladinou cukru v krvi. Pomáhá zintenzivnit působení inzulínu v těle. A inzulín je nutný nejen pro metabolismus cukrů, ale také tuků a bílkovin. Je velice prospěšný v případě lidí s diabetem II. typu.

A jak lze vysvětlit, že způsobuje hubnutí? I když tento důkaz konfiguruje s prokázáním ztráty hmotnosti spíše nepřímo, je potvrzeno, že stabilnější hladina cukru – vede ke snížení chuti k jídlu.

Nadměrné užívání chromu je dáváno do souvislosti s bolestmi hlavy, nadýmáním, poškozováním ledvin, svalovými potížemi a nepřiměřenými kožními reakcemi. Na začátku užívání se také může projevit nespavostí a živějšími sny, což může doprovázet i mírný třes. Z toho důvodu je lepší užívat chrom hned ráno.

Dodává energii svalům a také mozku. V těle se přirozeně nevyskytuje, a proto je důležité jej konzumovat ve stravě nebo v doplňcích. Jak jej tedy dávkovat? Bezpečné množství se pohybuje v rozmezí od 50 do 200 mikrogramů.

Potraviny s velkým množstvím chromu

Brokolice je velmi významným zdrojem chromu, neboť ho obsahuje cca 11 mikrogramů na půl šálku. Možná je to až k nevíře, ale chrom je obsažen také v červeném víně.

Mezi další bohaté suroviny na chrom patří taktéž grepy, pomeranče, jablka, banány, zelené fazolky, brambory, hrášek, celozrnný chléb, česnek, hovězí maso, ale třeba i bazalka a pivovarské kvasnice.

Přesné množství nelze spolehlivě určit a mění se v závislosti na pestrosti jídelníčku. Zrovna u chromu nejsou zcela jednoznačně určené denní dávky. Jeho vstřebávání můžete zvýšit tím, že budete jíst i jiné ovoce a zeleninu. Je na místě hojně konzumovat vitamín C a B, což tělu napomáhá zpracovat chrom.

Ač jsou výhody užívání chromu spíše otázkou dalších výzkumů, již teď lze konstatovat, že jednoznačně spoustě jedinců prospívá. Jeho účinky jsou do jisté míry spojovány také s přírodní léčbou deprese. Dost často je součástí multi-vitamínových preparátů.

Zdroj náhledových obrázků: Pixabay.com

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Štítky

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button