Prevence

Jak se chránit před podzimní depresí?

deprese
Napsáno od Barbora

Zatím nás stále ještě těší slunečné podzimní dny. Bohužel brzy nás přepadne mnohem větší podíl dnů pochmurných, které jsou propršené a určitě nebudou zalité sluncem. S těmito dny přichází špatná nálada, méně aktivity, cítíme se více unavenými a nic se nám upřímně nechce.

 Zatím nás stále ještě těší slunečné podzimní dny. Bohužel brzy nás přepadne mnohem větší podíl dnů pochmurných, které jsou propršené a určitě nebudou zalité sluncem. S těmito dny přichází špatná nálada, méně aktivity, cítíme se více unavenými a nic se nám upřímně nechce. Jak se však chránit před pochmurnou náladou a možným vznikem depresí?

Preventivní pohybová aktivita

Skvělou prevencí špatné podzimní nálady a celkově vzniku depresí je bezesporu pohybová aktivita. Vyberte si tu, která je ideální vašim požadavkům, kondici a máte na ni vybavení a čas. Někdo si dopřeje každodenní vycházky, jiný člověk pravidelné plavaní, při kterém si skvěle vyčistí hlavu. Vybírejte si sportovní aktivitu podle vaší kondice, věku, časových možnostech či možnostech finančních. Na některé sporty, například na běh či chůzi, potřebujete jen kvalitní obuv, naopak sporty indoorové většinou vyžadují zaplacení základního poplatku. Sport váš preventivně chrání před civilizačními nemocemi, obezitou, vysokým krevním tlakem a cukrovkou, navíc se po sportu do těla vyplavují endorfiny, díky tomu se cítíte mnohem lépe, jednoduše šťastnější.

Zdravé stravování

Abyste se na podzim cítili dobře, dopřávejte si, podobně jako přes léto, zdravé pokrmy. Samozřejmě, že s podzimem přichází chuť na jídla tučnější, vydatnější a především teplá. Dopřejte si však místo tučných nezdravých pokrmů, pokrmy tučné, ale zdravé. Skvěle váš zahřeje dýňová polévka, hrášková či čočková polévka. Právě polévky jsou skvělou podzimní volbou, jelikož zahřejí, zasytí a jsou zdravé, pokud je nepřipravujete z tučných vývarů. Zdravá strava vás nabije energií a podporuje dobrou náladu. Dbejte především na dostatečný přísun ovoce a zeleniny.

Horké nápoje

Podzimní dny vám projasní i šálek horké čokolády či kvalitního kakaa. Dopřejte si pravidelně ráno šálek horkého čaje a přes den další chutné nápoje. Večer doporučujeme pít čaje bylinné, které budou podporovat zdraví organismus. Horké nápoje vás zahřejí a mnohdy mají sílu také uklidňovat, například meduňkový čaj, levandulový či třezalkový pomůže při nespavosti i pokud se cítíte vystresovaní.

Dostatek odpočinku

Na podzim se jistě cítíte více unavení, bez energie, vaše tělo se totiž připravuje na zimu a dostává se do klidnějšího módu než je přes léto. Dopřejte si proto více odpočinku než je pro vás běžné. Vaše psychická i fyzická část to potřebuje a tělo to doslova vyžaduje. Odpočívej s knihou v ruce a se zapálenou aromalampou nebo si dopřejte dávku aktivního odpočinku v podobě jógy či protahování.

O autorovi

Barbora

Optimistka, milovnice zdravého stravování, obdivovatelka přírody, umění a literatury.

error: