Zdraví

Naučte se rozpoznat 12 příznaků přicházející deprese + přírodní léčba II. část

V předchozím článku jsme se dozvěděli, co je to deprese a některé příznaky, které ji doprovázejí. Dnešní článek vám přináší dalších 5 příznaků přicházející deprese a rady, jak se s depresí vypořádat přírodní a přirozenou cestou. 

Příznaky přicházející deprese:

  1.  Trvalé či časté bolesti: Fyzické známky deprese zahrnují chronické bolesti kloubů, končetin a zad. Podle výzkumů má fyzická bolest a deprese hlubší biologické souvislosti. Čím vyšší jsou bolestivé příznaky, tím závažnější je deprese.
  2. Digestivní problémy: Mnohé studie prokazují, že emoční stres a deprese ovlivňují vývoj gastrointestinálních poruch. Depresi může doprovázet dyspepsie (nepříjemný pocit v břiše), syndrom dráždivého tračníku.
  3. Pocit úzkosti: Studie ukazují, že 90% depresivních pacientů má společně se vyskytující symptomy úzkosti a přibližně 50% depresivních pacientů splňuje kritéria pro komorbidní úzkostnou poruchu, což znamená, že současně prožívají příznaky deprese i úzkosti, dvě poruchy současně.
  4. Sexuální dysfunkce: Důležitým a často přehlíženým příznakem deprese je sexuální dysfunkce. Výzkumy ukazují, že nízké libido přispívá ke zhoršování mezilidských/manželských vztahů, což je přirozené a znovu zhoršuje depresi. Deprese doprovázejí potíže se vzrušením a erektivní dysfunkcí u mužů, také nepřítomnost orgasmu.
  5. Sebevražedné myšlenky: Hlubokou depresi mohou doprovázet také sebevražedné myšlenky. V této fázi je deprese životu nebezpečná a je nutná pomoc druhých. Psychiatři naznačují, že mezi 60-80% obětí sebevražd trpěli depresí. Lidé zažívající úzkost a depresi jsou vystavěni většímu riziku vzniku sebevražedných myšlenek. Zvláště u lidí, kteří prošli ztrátou milované osoby, zaměstnání, poklesem příjmů, je pomoc blízkých osob nesmírně důležitá.

Jak na depresi přírodní cestou?

Kromě pomoci blízkých a odborníků vám mohou pomoci i některé přírodní prostředky. Samozřejmě, pokud trpíte chronickou depresí, navštivte, co nejdříve svého lékaře či psychologa!

Antidepresivní dieta

Jednou z nejdůležitějších ochran proti dietě je zdravé složení vaší stravy. Dopřávejte si potraviny, které posilují neurologické zdraví a podporují buněčné funkce. Konzumujte také potraviny, které podporují pozitivní náladu. Základem je dostatečný přísun ovoce, zeleniny, luštěnin, celozrnných potravin, ořechů a semen, které vám poskytují dostatek omega-3 mastných kyselin, nezapomínat byste neměli ani na ryby a ne příliš tučné maso a omezit konzumaci zpracovaných potravin.  Kromě toho byste se měli vyhnout sladkým potravinám a konzumaci kofeinu a alkoholu. Dopřávejte si pravidelný pohyb a cvičení. Ač se to může zdát jednoduché, zdravá životospráva je základem zdravého a vyrovnaného života.

Co vaše tělo potřebuje?

Důležité je doplnit omega-3 mastné kyseliny, které obsahuje především rybí tuk. Ten podporuje funkci neurotransmiterů, které pečují o vaší emoční a fyziologickou rovnováhu ve vašem mozku. Důležitý je také dostatek přísunu vitamínu D, jehož nedostatek může způsobit afektivní poruchu, která se projevuje depresí u osob, které nejsou příliš vystaveni slunečnímu světlu. Dalším vitamínem, který byste měli doplnit, je řada vitamínů B, které napomáhají správné funkci neurotransmiterů. Vyzkoušejte také adaptogenové byliny jako je ashwagandga či rhodiola, pocházející z indické ajurvédy, které zlepšují rovnováhu stresových hormonů a udržují váš nervový systém v rovnováze.

Při depresi vám pomůže také čaj z třezalky tečkované, která má mírně sedativní účinky a pomáhá zmírnit příznaky deprese. Přírodní volbou mohou být také esenciální oleje, které podporují dobrou náladu a přinášejí pocit pohody do vašeho života. Vyzkoušejte esenciální olej z bergamotu, levandule, heřmánku, ylang ylang či patchuli. Vhodné jsou i esenciální oleje, které podporují libido u mužů i žen.

Zdroj

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Daniela

Optimistka, milovnice zdravého stravování, obdivovatelka přírody, umění a literatury.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button