Krása Prevence

Nejen kosmetické přípravky pomáhají v boji proti vráskám

Každý z nás touží po mladistvé pleti bez vrásek. Jak toho ale dosáhnout? Nejen kosmetické přípravky nám pomohou.

Řekněte “NE” mýdlu

Na mytí používejte hydratační čistící prostředky obsahující oleje, které vaši pokožku zvláční, a teplou vodu. Pokud přesto chcete mýdlo používat, ujistěte se, že je hydratační.

Šetrná přírodní exfoliace

Alfa-hydroxykyseliny – citronová, vinná, mléčná, jablečná jsou vynikající exfolianty, které naleznete například v pomerančích, citronech, hroznovém vínu, jogurtu, jablcích, hruškách či cukrové třtině.

Hydratace se zdravými oleji

Suchá kůže je mnohem náchylnější k poškození, než kůže hydratovaná. Proto je dobré vybírat prostředky nejen přírodní, ale i hydratační. Pro tuto příležitost jsou vhodné některé přírodní oleje:

Šípkový olej má vysoký obsah přírodního vitamínu A, je lehký a bez aroma.

Kokosový olej je ideální pro hydrataci pokožky. Také má antibakteriální a protiplísňové vlastnosti.

Arganový olej má vysoký obsah vitamínu E a mastných kyselin, které chrání a omlazují pokožku.

Avokádový olej je bohatý na celou řadu vitamínů a umožňuje hlubokou hydrataci. Hodí se i na pleť smíšenou.

Dodejte tělu proteiny

Pokud si vaše pokožka zachovává vrásky a špatně se hojí, dodejte do stravy potraviny s vyšším obsahem proteinů – vejce, kuřecí maso, ryby (losos, makrela, tuňák).

Tělo postrádá vitamíny

Jahody, rajčata, kiwi, papriky, kapusta, brokolice – to jsou jen některé z potravin s vysokým obsahem kyseliny L – askorbové (vitamín C). Tělo ji potřebuje k syntéze kolagenu, bez něhož ztrácí pokožka pružnost. To pak vede k jejímu ochabnutí a tvorbě vrásek.

Vyhýbejte se cigaretovému kouři

Kromě mnoha jiných zdravotních aspektů škodí cigaretový kouř i vaší pokožce. Ve skutečnosti je kouř horší než samotné kouření.

Sluneční klobouk

Sluneční světlo je dobré pro produkci vitamínu D, ale přílišné vystavování slunečním paprskům pokožce škodí. V letním a slunečném počasí používejte opalovací krémy a sluneční klobouky.

zdroj

O autorovi

Renata Bachtíková

Zanechte komentář

error: