JídloZdraví

Objevte 6 potravin, které vám pomohou snížit cholesterol

Zvýšená hladina cholesterolu je jedním z největších zdravotních problémů dnešní společnosti. Důvodem je nejen nezdravé stravování, ale i stres a spěch, ve kterém žijeme. A o změně životního stylu nás často nepřesvědčí ani to, že je zvýšený cholesterol příčinou mnoha onemocnění srdce a cév.

Cholesterol

Cholesterol je steroidní látka, která je přítomna v lidském těle i v těle některých živočichů. Cholesterol pomáhá tělu zpracovávat tuky a je důležitý při tvorbě buněčných membrán. Příliš vysoká koncentrace v krvi však přináší tělu zdravotní rizika spojená s onemocněním srdce. Snížit hladinu cholesterolu, to je jedna z nejlepších věcí, které pro svoje zdraví můžete udělat. Při zvýšené hladině cholesterolu byste měli, nejlépe ihned, upravit svou životosprávu. Denně bychom měli ve stravě přijmout max. 300 mg cholesterolu. Pokud se snažíte hladinu snížit, tak pouze 200 mg.

Příčiny vysokého cholesterolu

Mezi hlavní příčiny zvýšeného cholesterolu patří nezdravá strava, nadváha, nedostatek pohybu, kouření a alkohol a také vaše rodinné predispozice. Všechny příčiny se navzájem prolínají. Pokud v rodině máte výskyt zvýšeného cholesterolu, navíc jíte nezdravě a nehýbete se, máte samozřejmě nadváhu a sklon k onemocnění srdce či cév.

Jaké potraviny nekonzumovat?

Snažte se vyhnout především vepřovému masu, sádlu, párkům, paštikám, vnitřnostem, máslu, šlehačce, vaječnému žloutku, taveným sýrům, koláčům a sladkostem.

Potraviny, které vám pomohou cholesterol snížit

Existují však i potraviny, které vám pomohou cholesterol účinně a rychle snížit. Stačí, když se zaměříte na jejich konzumaci a ze stravy vynecháte výše zmíněné potraviny. Dnes vám seznámíme se 6 z nich. Tyto potraviny jsou pro vás prospěšné a pomáhají snížit hladinu cholesterolu v krvi.

 

Objevte chytré jídlo

Vytvořte si směs jogurtu, zrn a semínek, které obsahují stanoly a steroly, které zabraňují vstřebávání cholesterolu. Bylo dokonce prokázáno, že jejich pravidelná konzumace může snížit hladinu cholesterolu o 7-10% během tří týdnů. Měli byste ho konzumovat minimálně 1 denně.

Zázračná vláknina

Každý den bychom měli konzumovat dostatek vlákniny, jelikož pomáhá odvádět škodlivé látky z těla. Vláknina snižuje hladinu špatného cholesterolu a je skvělou prevencí. Konzumovat byste měli především fazole, zelené fazolky, sušené ovoce, kukuřici, brokolice, čočku, hrušky a jablka.

Ořechy

Většina druhů ořechů, jako jsou mandle, arašídy a vlašské ořechy, jsou ideální pro snížení cholesterolu. Ujistěte se především, jestli nejsou slané, protože byste zbytečně konzumovali množství soli. Ořechy obsahují steroly a mononenasycené mastné kyseliny, které chrání cévy před poškozením a jsou bohatým zdrojem vlákniny a vitamínu E.

3060935008_994195f247_o

Sója

Sójové mléko, sójové jogurty, tofu a další sójové výrobky, jsou velice důležité pro snížení cholesterolu, protože rostlinné bílkoviny ze sóji jsou pro vás velice prospěšné. Ne každému však může sója vyhovovat.

Olivový olej

Olivové a řepkové oleje obsahují mnononenasycené tuky, což je jeden z hlavních důvodů, proč je konzumovat. Jsou užitečné pro posílení cévní stěny a snižují riziko poškození vysokým cholesterolem.

Oves

Oves obsahuje beta glukózu, která chrání organismus, proto byste jej měli postupně zařadit do své stravy. Vyzkoušejte chléb s příměsí ovsa či ovesné otruby. Ty seženete za pár korun a pomáhají vám i při hubnutí. Použít je můžete do jogurtu, když vaříte přidejte je i do jíšky, případně je přidejte do salátů nebo mléčných koktejlů.

Rizika spojená se zvýšeným cholesterolem

Nejvýznamnější riziko je spojené se srdečně-cévním onemocnění. V ČR tato onemocnění způsobují více než 50% úmrtí. Problém vysokého cholesterolu se přitom týká skoro 70 % dospělé české populace.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button