Zdraví

Jak si poradit s anémií přírodní cestou

Anémie, chudokrevnost, je zdravotním problémem, který souvisí s tvorbou hemoglobinu a kyslíkem, který by měl být s pomocí buněk přenášen po celém těle. Při chudokrevnosti však nevzniká tolik buněk, které by v těle kyslík přenášely, vy se pak cítíte slabí a unavení. Anémie často souvisí s nedostatečným příjmem železa, vitamínu B12 či kyseliny listové v potravě. Tyto látky jsou potřebné k tvorbě hemoglobinu. Důvodem mohou být i dědičné dispozice či velká ztráta krve. V takovém případě je nutné co nejdříve navštívit lékaře.

Potraviny snižující riziko vzniku anémie

Játra mají vysoký obsah železa a vitamínu B12, plus další důležité minerální látky. Pokud nechcete konzumovat játra, konzumujte alespoň hovězí maso. Pivovarské kvasnice jsou skvělým zdrojem železa, vitamínu B12 a kyseliny listové. Přidejte je do svých cereálií, salátu či smoothie. Potraviny s vysokým obsahem vitamínu C pomáhají vstřebávání železa. Měli byste dbát tedy i na dostatečný přísun vitamínu C v potravě. Dopřejte si rajčata, pomeranče, papriky či jahody. Důležitá je pro vás i listová zelenina, která je nejlepším zdrojem kyseliny listové. Syrový špenát má vysoký obsah kyseliny šťavelová, která pomáhá snížit vstřebávání železa, ale po spaření se obsah této kyseliny ve špenátu snižuje. Dopřávejte si saláty, dušenou kapustu či brokolici.

Potraviny, kterým byste se měli vyhnout

Vhodná pro vás není čokoláda, která snižuje vstřebávání železa ve vašem těle. Otruby s vysokým obsahem nerozpustné vlákniny odstraňují z těla železo při trávení. Příliš vhodné nejsou ani mléčné výrobky. Vápník se váže s železem v potravinách, což může vést ke špatné absorpci železa. Sladké sodovky obsahují velké množství cukru a jsou chudé na živiny, čímž blokují vstřebávání železa. Káva a černý čaj také snižují vstřebávání železa. Omezte jejich přísun na jeden šálek denně.

Přírodní léčba anémie

Základem je doplnění přísunu železa (25-30 mg denně) ve vaší stravě. Dopřávejte si pravidelně hovězí maso či játra. Doplňujte zdroje vitamínu C a vyhněte se vápníkovým doplňkům. Vždy se v tomto směru poraďte se svým lékařem, který vám provede krevní test a v krajních případech předepíše léky.

Anémie může být způsobena i nedostatkem vitamínu B12 v těle (1000 mcg denně). Doplňovat byste měli i příjem kyseliny listové (800-1200 mcg denně). Ženy, které užívají antikoncepční pilulky jsou zvláště náchylné k nedostatku kyseliny listové. Doplňujte i vitamín C. Vyzkoušejte také zelený superfood prášek, který obsahuje spirulinu, vitamin B12 a kyselinu listovou.

Esenciální oleje

Skořicová silice podporuje rovnovážnou hladinu cukru v krvi a může pomáhat s některými příznaky anémie mezi které patří: únava, malátnost, cítíte se bez energie, slabí a vyjít větší kopec vám dělá problém. Zázvorové a citrusové oleje také pomáhají s anémií, jelikož zlepšují vstřebávání železa.

Zdroj

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Daniela

Optimistka, milovnice zdravého stravování, obdivovatelka přírody, umění a literatury.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button