KrásaPrevencePřírodní léčba

Slunečnicová semínka: na trávení, nervy i krevní tlak

Slunečnicová semínka jsou zdravou a chutnou svačinkou, která obsahuje spoustu živin a antioxidantů. Ty jsou pro váš organismus dobré. Rovněž obsahují vysokou hladinu omega-3 mastných kyselin, které v těle snižují zánět a pomáhají udržovat zdraví srdce.

Když budete slunečnicová semínka konzumovat každý den, tak se jejich blahodárnému účinku dočkáte i vy. Zlepšují totiž trávení, zklidňují podrážděné nervy i krevní tlak. Ačkoliv slunečnicová semínka ukrývají tuky, většina z nich je však řazena do zdravějších polynenasycených tuků. Slunečnicová semínka tělu dodají vitamíny B, E, měď, hořčík, fosfor a mangan.  

Původ semínek je zřejmě znám všem, pochází ze slunečnice, konkrétně tedy z jadérek, které jsou zbavené černé slupky. Pochutnat si na nich můžete klidně i samotných, ale výtečné jsou v salátech, ty tím získají křupavou strukturu.

Z lisovaných semínek se získává také olej

Slunečnicový olej je velmi populární, jelikož obsahuje velké množství poly a mononenasycených mastných kyselin. Lidé s alergií na ořechy mají vlastně výhodu, protože semínka mohou většinou jíst bez obav. Nejsou tak nuceni vyhnout se zobání semínek u televize.

Konzumace slunečnicových semínek posiluje zdraví i imunitu. Mimo výše zmíněných ingrediencí vlastní slunečnicová semínka i fenolové kyseliny, flavonoidy a tokoferoly. Jedná se v podstatě o antioxidanty, které udržují náš organismus bez nemoci.

A jak je to přesně s výživovými vlastnostmi?

56 gramů slunečnicových semínek vám nabídne 5 gramů vlákniny a 12 gramů bílkovin (20 % denní potřeby), ale také kalorie cca 328. Získáte z nich však energii, což vám jistě prospěje. Mají poměrně málo sacharidů, vykazují se tedy nízkým glykemickým indexem.

Oproti lněnému a sezamovému semínku mají podstatně vyšší hladinu vitamínu E. Společně s dalšími antioxidanty pomáhají udržovat v kondici také srdce. Nicméně i zde platí, že vše by se mělo konzumovat v rozumné míře, a jelikož jsou malá, dá se jich na posezení sníst skutečně dost. Hrst slunečnicových semínek údajně působí pozitivně i na bolest hlavy.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Štítky

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Back to top button