Prevence

Jak udržíme náš mozek „fit“?

Jak stárneme, mnoho orgánů i funkcí našeho těla pomalu zhoršuje své funkce a činnost. To má za následek celou řadu onemocnění. Přestože proces stárnutí je nevyhnutelný, bylo zjištěno, že některé potraviny tyto procesy mohou zpomalit či oddálit.

Přinášíme některé potraviny, které mohou podpořit váš mozek a jeho funkce.

Rajčata – obsahují lyklopen – silný antioxidant, který chrání nejen mozek, ale i tělo před škodlivými volnými radikály.

Ořechy – mimo jiného obsahují omega 3 mastné kyseliny, které podporují funkce mozku.

Celozrnné výrobky – jsou bohaté na vlákninu, sacharidy a omega 3 mastné kyseliny, které jsou důležité nejen pro správnou činnost mozku, ale také pro trávicí soustavu.

Řepa – látky v ní obsažené regulují průtok krve a tím podporují činnost mozku.

Hořká čokoláda – kvalitní tmavá čokoláda obsahuje antioxidanty a kofein, který podporuje soustředění.

Kurkuma – kurkumin svými antioxidačními účinky působí přímo na mozek a pomáhá při léčbě některých neurologických poruch, Parkinsonovy či Alzheimerovy choroby.

Rozmarýna – chemické složení této bylinky může zvýšit paměť a podpořit soustředění.

Vajíčka – žloutky obsahují látky, které jsou prospěšné pro paměť a mozek.

Avokádo – pomáhá zvyšovat přísun kyslíku do mozku.

Volně žijící ryby – obsahují velké množství omega 3 mastných kyselin, které podporují paměť.

Borůvky – tyto malé bobulky obsahují velké množství antioxidantů, které zlepšují funkci mozku a pomáhají zpomalovat procesy stárnutí.

Zelený čaj – 2- 3 šálky kvalitního čaje denně zlepší vaši paměť a pozornost a podpoří kognitivní funkce.

Zdroj

Zanechte komentář