Prevence

Jaké zdravotní výhody vám přináší pravidelná meditace?

Meditace vám do života přináší mnoho zdravotních výhod a naučí váš mozek i vaše tělo odpočívat. Základní formy meditace přitom mohou být opravdu jednoduché. Stačí se pohodlně usadit v příjemné místnosti, soustředit se na svůj dech a naprosto se uvolnit. Vaše mysl by měla být čistá a soustředěná pouze na dech a klid. Pomoci vám může také meditační hudba. Podívejte se s námi na to, jaké výhody vám pravidelná meditace přináší.

Kde a jak meditovat?

Důležité je pro meditaci místo. Najděte si doma či v okolí svého bydliště místo, kde se cítíte klidně a nerušeně, může to být klidně venku v přírodě. V meditační místnosti by neměla být žádná elektronická zařízení, květiny, ani příliš nábytku. Místnost by měla být příjemně vytopena, ale neměl by v ní chybět čerstvý vzduch. Použít můžete i aroma lampy, difuzéry, svíčky či si pusťte příjemnou relaxační hudbu. Prostředí je v meditaci velmi důležitým faktorem. Meditace je tichým časem stráveným v myšlení.

Meditace a zdraví

Meditace je skutečným zážitkem především pro váš mozek, na který pozitivně působí. Mozek je orgán, který můžeme celoživotně ovlivňovat. Naše myšlenky, vnímání života a trénování mozku pomáhá utvářet fyzické struktury v mozku. Jinými slovy, čím více trénujete mozek, pozitivní myšlení, manipulaci se stresem, tím víc pečujete o svůj mozek. Meditace má také dopad na snížení stresu, hladiny kortizolu a tím i řadu zdravotních stavů souvisejících s negativními dopady stresování se.

Zdravotní výhody

  • Snižuje riziko obezity a přejídání
  • Pomáhá usnout a zlepšuje kvalitu spánku
  • Chrání od bolesti hlavy
  • Pomáhá lidem zotavit se z chronických onemocnění
  • Léčba duševních poruch
  • Snížení rizika vzniku zánětu a budování silnějšího imunitního systému
  • Zlepšování schopnosti rozhodování a komunikace
  • Zvýšení produktivity práce
  • Podpora pozitivních pocitů, vyrovnanosti, klidu, míru
  • Boj proti depresi a úzkosti
  • Snížení hladiny kortizolu
  • Pomáhá léčit poruchy učení jako je ADHD
  • Zlepšení paměti, soustředění a duševního výkonu

Zbavte se stresu a depresí

S pravidelnou meditací se můžete postupně zbavit depresí, pocitu úzkostí a stresu, který si nosíte domů ze zaměstnání. Místo toho, abyste se nechali ruinovat stresujícími myšlenkami, které vás dovádí k šílenství, vypněte a odpočiňte si. Co je pro vás ještě důležité? Meditace pomáhá od chronické bolesti. Vědci tvrdí, že mnoho případů chronické bolesti souvisí s emočním stresem a svalovým napětím v těle, také vedlejšími účinky ze stresujícího se životního stylu (viz špatná strava, sedavý životní styl, nekvalitní spánek). Naučte se klasické či řízené meditaci a objevte způsob, jak vyčistit svou mysl a pečovat o svůj mozek.

Zdroj

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Daniela

Optimistka, milovnice zdravého stravování, obdivovatelka přírody, umění a literatury.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button