PrevencePřírodní léčba

Voda z vyluhovaných rozinek je plná antioxidantů, železa a vápníku

Na první pohled rozinky nikterak nezaujmou, jsou zvrásněné a suché. Jenže jsou považovány za zdravou alternativu, tak proč jejich zdravotní potenciál nevyužít?

Rozinka se získává z čerstvých hroznů jejich sušením na slunci, dokonce si tak zachovává i stejné živiny, ale je daleko koncentrovanější. Je bohatá na antioxidanty, železo a vápník. Její protizánětlivé vlastnosti jsou zřejmé.

Proč jsou rozinky prospěšné pro vaše tělo?

Jejich zdravotní výhody se připisují zázračným účinkům pití vody s rozinkami právě na lačno. Rozinková voda bojuje proti volným radikálům a chrání tělo před mnoha nemocemi. Pomáhá také při uvolňování žaludečních šťáv, zlepšuje zpracování a vstřebávání potravin. Pijte ji jednou za měsíc po dobu 4 dnů – očistíte tak krev a stimulujete funkci jater. Nejsou to úžasné vlastnosti?

Budete potřebovat:

  • 1 šálek rozinek
  • 0,5 litru vody

Postup:

0,5 litru vody nalijte do kastrolu a nechte přijít k varu a nasypejte rozinky. Pod poklicí duste pomalu asi 20 minut. Rozinky nechte přikryté a odstavené z kamen nejlépe přes celou noc. Druhý den vodu slijte a pijte asi půl hodiny před snídaní na lačno cca po dobu 4 dní. Vodu můžete pít studenou i přihřátou. Kúra se dá zopakovat každý měsíc.

Jak jsou na tom rozinky celkově se svou výživovou hodnotu?

Jak jsme již korespondovali na začátku, rozinky vlastní podobné účinky čerstvých hroznů. Neobsahují samozřejmě tolik vody, a tím pádem se stávají i výživnější. Jediné negativum je stoupající hladina cukru při jejich sušené verzi. Rozinky jsou velmi univerzální přísada a hodí se k mnoha pokrmům.

Mimo jiné v nich však najdete i vápník – prospívá zdraví kostí, železo – dobré na srdce, hořčík posiluje oběhový systém a je prevencí infarktu, draslík – pohyb, podpora trávení, posilovač energie a sodík – rozhodující pro růst a stimulaci činnosti ledvin, ale také antioxidanty v podobě polyfenolů. Ty pomáhají bojovat proti volným radikálům a snižují tak tvorbu zánětu. Jsou také skvělou volbou pro zdraví mozku – posilují kognitivní funkce a chrání před Alzheimerova chorobou a demencí. Vláknina a bílkoviny tu rovněž nechybí. Když k rozinkám přidáte ovesné vločky, máte bohatou snídani na tyto zdroje. Jelikož jsou dost sladké, doporučují se i třeba v kombinaci s ořechy, které jejich sladkost tlumí.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Zdroj náhledového obrázku: Depositphotos

Štítky

Jana Novotná

Moje zdraví mi není lhostejné, proto sleduji trendy v oblasti péče a to nejen o zdraví fyzické, ale i duševní. Snažím se získávat nové informace a sleduji nové trendy v oblasti zdravého životního stylu. Velmi ráda zkouším nové recepty a nechávám se inspirovat novými návody a radami.

Podobné články

Back to top button