Babské radyPřírodní léčbaZdraví

Hormonální problémy? Tyto potraviny vám pomohou!

Tušili jste, že i problémy způsobené hormonální nerovnováhou se dají řešit pomocí úpravy vašeho jídelníčku? Některé potraviny jsou bohaté na živiny, které umí zlepšit náladu, nastartovat metabolismus, pročistit trávící trakt i podpořit funkci pohlavních orgánů.

Hormonální nerovnováha postihuje zejména následující skupiny:

  • mladé ženy, kterým se teprve ustaluje menstruační cyklus
  • lidé ve středním věku, kteří mají převážně sedavé zaměstnání
  • ženy před menopauzou
  • ženy po menopauze, které chtějí předcházet onemocněním jako je osteoporóza a jiné

Správná strava vám pomůže vypořádat se s hormonálními změnami o mnoho snadněji. Tyto potraviny vám pomohou k lepšímu pocitu i celkové kondici organismu.

  1. Jogurt

Tento mléčný výrobek je nenahraditelným zdrojem vápníku nezbytným pro naše kosti. Kromě toho obsahuje probiotika, která pečují o zdraví střevní mikroflóry a správné trávení. Navíc má i mnoho vitamínu D, jenž se podílí i na udržování hormonální rovnováhy v těle. Nejlépe uděláte, pokud dáte přednost bílému a nepřislazovanému typu.

2. Avokádo

Obsahuje vlákninu, vitamíny skupiny B, vitamín E, hořčík, draslík a kyselinu listovou. Mimo to je plné zdravých tuků, které z tohoto plodu dělají snad nejhodnotnější ovoce na světě. Navíc z něj připravíte celou řadu chutných pokrmů – od pomazánek, přes smoothie až po zapečené varianty.

3. Mastné ryby

Losos, tuňák, makrela, sardinky či sledi obsahují nepostradatelné omega-3 nenasycené mastné kyseliny, které dokážou předcházet řadě nebezpečných onemocnění. Díky nim se můžete vyhnout třeba onemocnění srdce, vysokému krevnímu tlaku, zánětlivým onemocněním či  dokonce depresi.

4. Zelenina plná antioxidantů

Mezi takovou zeleninu se řadí třeba špenát, kapusta či běžný hlávkový salát. Tyto potraviny obsahují mnoho prospěšných látek, které mimo jiné přispívají ke správné funkci hormonální soustavy.

5. Léčivé koření

Všechny je určitě čas od času používáte – česnek, zázvor či skořice. Nejen skvěle ochutí vaše jídlo, ale také prozáří vaši kůži a podpoří vaši dobrou náladu stabilizují vaše hormony.

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Zdena Prokopová

Jsem součástí tohoto magazínu již od začátku a starám se o to, aby si zde každý čtenář přišel na své. Ráda trávím čas se svou rodinou, miluji cestování a svou práci! Zdravému životnímu stylu se věnuji již řadu let, nejvíce pak aktivnímu sportu a přírodním receptům.

Podobné články

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Back to top button