Zdraví

Chia semínka a těhotenství: Objevte 6 výhod, které vám přináší

chia semínka
Profilový obrázek
Napsáno od Daniela

Hledáte superpotravinu, která podpoří zdraví vašeho organismu přes období těhotenství? Chia semínka obsahují mnoho důležitých živin a snadno se začlení do stravy. Užívat je samozřejmě mohou všichni, nejen těhotné ženy. Objevte zdraví, které vám chia semínka přináší a jak snadno je lze začlenit do vašeho jídelníčku.

Hledáte superpotravinu, která podpoří zdraví vašeho organismu přes období těhotenství? Chia semínka obsahují mnoho důležitých živin a snadno se začlení do stravy. Užívat je samozřejmě mohou všichni, nejen těhotné ženy. Objevte zdraví, které vám chia semínka přináší a jak snadno je lze začlenit do vašeho jídelníčku.

Výhody užívání chia semínek během těhotenství

Tyto drobná semínka obsahují natolik živin, že by budoucí maminky měly zvážit jejich zařazení do své stravy. Přinášejí totiž…

Zdroj omega-3

Omega-3 mastné kyseliny jsou nezbytné pro vývoj mozku dítěte, přičemž často konzumujeme stravu, která je na omega-3 mastné kyseliny nepříliš bohatá. Nekonzumujeme tolik ryb ani oříšků. Pomoci vám mohou doplňky stravy v podobě kapslí s rybím olejem, ale konzumace chia semínek je příjemnější volbou, jak v těhotenství zvýšit příjem omega-3, zvláště pokud se vám ze zápachu ryb dělá zle.

Doplňte chybějící živiny

Těhotenství vašeho tělo velmi zatěžuje. Chia semínka vám nabízí množství důležitých minerálů a vitamínů. Jedná se především o vápník, fosfor, hořčík, mangan, měď , zinek, draslík a železo. Během posledních tří měsíců těhotenství je obzvláště důležité dbát na dostatečný příjem vápníku pro správný vývoj kostry dítěte. Chia semínka obsahují téměř pětinásobek množství vápníku než kravské mléko a jako bonus obsahují též bór, mangan a vitamín A, které jsou zásadními  pro zdraví kostí.

Prevence nedostatku železa

Nedostatečný příjem železa v průběhu těhotenství může zvýšit riziko nízké porodní hmotnosti u dětí, předčasného porodu, nízké zásoby železa u novorozenců a narušeného kognitivního vývoje. Chia semínka jsou také dobrým zdrojem železa, které je nezbytné pro vznik červených krvinek, které transportují kyslík po těle. Během těhotenství je nutné zvýšit příjem železa, aby se přizpůsobil zvýšenému objemu krve matky a vývoji krve dítěte.

Krevní cukr

Vysoká hladina cukru v krvi znamená riziko v období těhotenství. Může být spojena s komplikacemi. Chia semínka jsou bohatá na vlákninu, tedy pomáhají zpomalovat vstřebávání cukru v krvi a udržují hladinu cukru v krvi stabilní.

Zvyšujte hladinu energie

Využívání energie z chia semínek pochází již z období aztécké civilizace. Aztéci dokonce považovali chia semínka za poněkud magické kvůli jejich působivé schopnosti zvyšovat odolnost organismu a dodávat energii na dlouhou dobu (dopřávali si je například běžci na dlouhé vzdálenosti). Vysoký obsah zdravých tuků a bílkovin v chia semínkách zvyšuje dávku energie a pomáhá bojovat s únavou po celý den, což je něco, co těhotná žena bude potřebovat. Vzhledem k tomu, že její hladina energie v průběhu těhotenství kolísá.

Zbavte se zácpy

Zácpa je častým problémem těhotných žen. Dobrou zprávou je, že chia semínka jsou přírodním pomocníkem proti zácpě. Díky obsahu vlákniny a jejich hydrofilním vlastnostem vás proti zácpě preventivně chrání.  Konzumace chia semínek v počátcích těhotenství a během třetího trimestru může být obzvláště užitečné. V této době jsou problémy se zácpou nejpravděpodobnější.

Možná rizika

Existují nějaká rizika spojená s užíváním chia semínek během těhotenství. Pokud bude konzumace chia semínek umírněná a správně zvolená, neměl by to být žádný problém. Pokud se vám nezamlouvají semínka chia, můžete sáhnout po lněných semínkách.

Jak chia semínka zařadit do jídelníčku?

Chia semínka můžete přidávat do různých směsí, připravit si výživný chia pudink či je zamíchat do ovocného smoothie. Chia semínka mají hydrofilní vlastnosti a při kontaktu s vodou se obalují průsvitným gelem. Ten má pro váš organismus blahodárné účinky. Rozdrcená chia semínka lze použít i jako náhradu za vajíčko při pečení.

Zdroj

O autorovi

Profilový obrázek

Daniela

Optimistka, milovnice zdravého stravování, obdivovatelka přírody, umění a literatury.

error: