JídloPrevenceZdraví

Co je koenzym Q10? Jaké jsou jeho zdroje a výhody pro tělo

Koenzym Q10 je sloučeninou, která je funkčně podobná vitamínů. Je obsažena ve většina lidských buněk. Koenzym Q10 je nesmírně důležitý pro převod energie z potravy. Jaké další zdravotní výhody lidskému organismu nabízí? A jaké jsou jeho nejlepší zdroje?

Koenzym Q10

Nejvíce koenzymu Q10 obsahují srdce, plíce, játra a ledviny, orgány, které mají největší požadavky na energii. Strava bohatá na tento koenzym je nesmírně přínosná pro celkové zdraví. Chrání totiž buňky před stárnutím a má vliv i na kardiovaskulární zdraví. Je důležitý pro udržení dostatku energie v lidském organismu, bez něj by si totiž organismus těžko energii z potravy vytvářel. Chrání před poškozením volnými radikály, chrání před stárnutím buněk a působí jako silný antioxidant.

Zdravotní přínosy

Strava bohatá na koenzym Q10 či užívání doplňků stravy s tímto koenzymem má velký přínos pro energetickou hladinu v těle. Díky koenzymu získává z potravin energii, kterou k životu potřebujeme. Je klíčový pro každou buňky v lidském těle. Dalším přínosem je jistě to, že snižuje riziko poškození volnými radikály. Koenzym Q10 působí jako antioxidant a chrání vaše tělo před oxidačním poškozením.

Zdraví srdce

Koenzym Q10 má také silný potenciál týkající se srdečních onemocnění. Má totiž tzv. antiaterogenní efekt. Podporuje tedy zdraví srdce a oběhového systému.

Chrání před stárnutím

Klíčovým přínosem tohoto koenzymu je, že lidský organismus chrání před stárnutím. S věkem se totiž hladina koenzymu Q10 snižuje a dochází k poklesu energetického metabolismu, postupné degeneraci orgánů, ke stárnutí kosterních svalů atd. Zvýšený příjem tohoto koenzymu však dokáže chránit před procesem stárnutí a udržovat vaše tělo déle fit.

Zdraví kůže

S postupujícím věkem klesá obsah koenzymu Q10 i ve vaší pokožce. To vede ke tvorbě vrásek, stárnutí kůže a náchylnosti k poškození zářením. Koenzym Q10 udržuje vaši pleť v dobré kondici.

Zdroje koenzymu Q10

  • Hovězí maso
  • Sleď
  • Kuřecí maso (volný chov)
  • Pstruh duhový
  • Sezamová semínka
  • Pistáciové oříšky
  • Brokolice
  • Květák
  • Pomeranče
  • Jahody
  • Vejce
  • Sardinky
  • Makrela

Zdroj

Prohlašujeme, že autoři ani provozovatel webu nepřebírají zodpovědnost za případné újmy způsobené využíváním léčebných metod v tomto článku. Ačkoliv jsou recepty, rady nebo léčebné metody v tomto článku psány s nejlepším svědomím autora textu, jejich použití je na vlastní nebezpečí a mělo by probíhat výhradně po konzultaci s vaším lékařem.

Štítky

Daniela

Optimistka, milovnice zdravého stravování, obdivovatelka přírody, umění a literatury.

Podobné články

Back to top button