Léčba Prevence

Pohybem proti stresu, úzkosti a depresím

Profilový obrázek
Napsáno od Renata Bachtíková

Velký počet lidí trpí problémy s úzkostí. Většina z nich se potýká i se stresem či depresemi. Jednou z možností, jak těmto stavům předcházet, je pohyb. Ten snižuje únavu, zvyšuje bdělost a tělo tak uvolňuje endorfiny. Cvičení je přírodní lék, který snižuje napětí a zlepšuje náladu.

Chůze

Toto je nejjednodušší způsob, který nevyžaduje žádné vybavení ani trenéra. Tento typ„cvičení“ můžete provozovat třeba cestou do práce. Při chůzi zapojujete celé tělo.

Běh

Pomáhá při hubnutí – spaluje kalorie. Zlepšuje činnost srdce. Uvolňuje serotonin, který pomáhá při zlepšování nálady. K této činnosti potřebujete kvalitní běžeckou obuv.

Tanec

Pomáhá uvolňovat endorfiny a tím snižuje úzkost a stres. Je to také dobré kardiovaskulární cvičení.

Jízda na kole

Můžete vyrazit do přírody (zároveň budete dýchat svěží vzduch) nebo si pořídit rotoped, který využijete především při špatném počasí.

Turistika

Procházka v lese či přírodou uklidní vaši mysl a sníží hladinu stresových hormonů. Můžete se také vydat do hor, k tomu ovšem budete potřebovat kvalitnější výbavu.

Chůze po schodech

Opět nepotřebujete zvláštní výbavu. Chůzi po schodech můžete provozovat během pracovní doby či v době nakupování. Schody jsou všude, postačí, když nebudete používat výtah či eskalátory. Vždyť chůze po schodech je jednou z možností přirozeného cvičení.

Jóga

Tato činnost je starobylá forma cvičení proti úzkosti a stresu, která zároveň účinně řídí dýchací techniky. Pomáhá uvolnit napětí i svaly, vyčistí mysl.

Sportovní aktivity

Účast na sportovních aktivitách pomáhá snižovat úzkost, kromě toho se dobře pobavíte s přáteli. Zvolte například jednodušší činnosti – badminton či kopanou. Sportovat můžete na stadionu nebo si najít vhodné místo v přírodě.

Zdroj

O autorovi

Profilový obrázek

Renata Bachtíková

Zanechte komentář